Mercedes automatski mjenjač ne prebacuje brzine – ne šalta?

Mercedesovi automatski mjenjači pokazali su se kvalitetnima i dugovječnim uz redovito održavanje ali i poneke kvarove. Jedan od učestalijih kvarova na Mercedesovim automatskim getribama (722.6,  722.7, 722.8 i 722.9) je kvar elektronike. Problemi koji se javljaju su ne prebacivanja brzina, tj. “getriba ne šalta” u više brzine. U tom trenutku mjenjač je ušao u mod sigurnog rada i popravak automatskog mjenjača je neizbježan. Redovni servis automatskih mjenjača je nužan ukoliko želimo da cjelokupni sustav dobro funkcionira, no neki kvari se događaju bez obzira na redovito servisiranje automatskih mjenjača.

Autoservis Trnjanska vrši usluge popravka elektronike automatskih mjenjača za Mercedes vozila.

Trnjanska cesta 90, Zagreb (moguć popravak i izvan Zagreba)

pon-pet: 07-16 sati

subota: 07-14 sati

Mob: 099/860-7778 (Rezervacija termina)

Mercedes automatski mjenjac presjekIzvor

1. tipični kvar Mercedesovog automatskog 5G mjenjača

Ovaj kvar je tipičan za 5 brzinske Mercedes mjenjače, i tada mjenjač ostaje u 2. brzini i ne prebacuje u višu brzinu. Čest je slučaj na modelima W203, W204, W211, W220 te ostalima modelima koji su imali 722.6 5G automatski mjenjač.

Simptomi kvara na Mercedes automatskom mjenjaču su sljedeći:

– Za vrijeme vožnje automatski mjenjač ne prebacuje brzine, već ostaje cijelo vrijeme u drugoj (2.) brzini

Računalo koje upravlja Mercedesovim automatskim mjenjačem je ušlo u mod sigurnog rada i onemogućilo je prebacivanje brzina u viši stupanj. Kako u D, tako i u R mjenjač je ostao u 2. brzini, kako bi mogli doći do servisa automatskih mjenjača ili se maknuti sa ceste. Mnogi misle da je getriba ostala u prvoj brzini, ali zapravo radi se o drugoj brzini.

– Nemogućnost prebacivanja iz D (Drive) u R (Reverse) bez gašenja motora

Prilikom paljenja motora i stavljanja ručice automatskog mjenjača u položaj R, događa se izražen trzaj. Isto se događa i prilikom prebacivanja u D, nakon prebacivanja u D, ručicu je moguće vratiti samo u N dok prebacivanje u R više nije moguće. Nakon gašenja vozila, ručicu je moguće prebaciti u R i P, ali će i dalje biti osjetno trzanje automatskog mjenjača.

– Na ekranu kontrolne table se ne prikazuje položaj ručice mjenjača (P,R,N,D kao i W ili S) ili je prikazano slovo “F”

Kvar ovog tipa manifestira se i na način da na komandnoj ploči nema oznake brzine niti moda mjenjača (getribe) ili je prikazano slovo “F” kod automatskog mjenjača Mercedesa A klase – W168. Razlog je taj, jer je glavno računalo izgubilo komunikaciju te se prebacilo u “safe mode” tj. mod sigurno rada, kako bi se spriječio veći kvar.

– Upaljena lampica motora (ponekad)

U nekim slučajevima se upali lampica motora, koja također obavještava vozača da se dogodio neki kvar. Greška koja se očita na dijagnostici je pogreška u komunikaciji između računala motora i računala automatskog mjenjača. Jedna od uobičajenih grešaka na dijagnostici je P1856.

Navedeni simptomi dolaze kumulativno, tj. pojave se sva tri simptoma odjednom. U samim počecima kvara, gašenje i paljenje motora će privremeno riješiti problem. No, ubrzo (par tjedana) će se kvar pojavljivati sve češće te će jedina opcija biti neodgodivi popravak.

Za termina servisa automatskog mjenjača, molimo nazovite 099/860-7778

ili nas kontaktirajte preko kontakt forme!

Elektronika automatskog mjenjača

2. tipični kvar Mercedesovog automatskog  7G / 5G i CVT mjenjača

Ovaj kvar se odnosi na sve automatske mjenjače –  CVT (A i B klasa), 5 ili 7 brzinske ugrađivane od 2000 pa do danas. Popravak automatskog mjenjača je neizbježan, te se u većini slučajeva odnosi na kvar elektronike, ukoliko drugi simptomi nisu prisutni.

Drugi tipični kvar mjenjača često je vezan uz ne održavanje automatskog mjenjača te ima simptome slične kao i prvi tipični kvar:

– Automatski mjenjač ne želi prebaciti brzine, već ostaje u zadnjoj “aktivnoj” brzini

Uslijed kvara, prilikom vožnje dolazi do pogrešne obrade parametara mjenjača i automatski mjenjač ulazi u mod sigurnog rada (safe mode). Gašenje i paljenje automobila može otkloniti kvar i na par dana, dok će se na kraju pogreška javljati sve češće. Također prilikom ubacivanja ručice u D ili R, automatski mjenjač trza.

– Nemogućnost prebacivanja u niže brzine s +/- oznakom, dok je ručica u položaju D (Drive)

Nakon što mjenjač uđe u mod sigurnog rada, neće biti moguće ručno birati brzine, pomičući ručicu lijevo ili desno. Na ekranu će cijelo vrijeme pisati D, umjesto željenih brzina 1, 2, 3, 4, 5, 6…

Kod Mercedesa A klase (W169, 2004-2012) i B klase (W245, 2006-2011) na ekranu se pojavljuje poruka “Transmission Consult workshop” ili “Getriebe Werkstatt aufsuchen“. U većini slučajeva se greška pojavljuje tek nakon par kilometara vožnje.

Upozorenje mjenjaca Mercedes A B klasa

Kod Mercedesa A klase (W168, 1997-2004) na kontrolnoj ploči se pojavljuje slovo “F”, te su prisutni problemi s prebacivanjem brzina, pokretanjem vozila s mjesta a u nekim slučajevima i problemi s paljenjem motora. Tipične greške koje se čitaju pomoću dijagnostike su: P1856, P1872, P1840, P1841, P1842, P1843, P1844, P1850, P1858, 2120, 2123.

Ova dva simptoma, javit će se zajedno te ih je bitno spomenuti prilikom opisivanja kvara.

Za rezervaciju termina servisa automatskog mjenjača, molimo nazovite 099/860-7778

ili nas kontaktirajte preko kontakt forme!

Mercedes je ugrađivao 722.9 (7 brzinske automatske mjenjače) od 2003. godine paralelno sa 722.6 – 5 brzinskim mjenjačima.

Mercedes je ugrađivao 722.6 5 brzinske automatske mjenjače u sljedeće modele (wiki):

Mercedes S klasa – W140, W220, W221

Mercedes CL – C140, C215, C216

Mercedes E klasa – W210, W211, W212

Mercedes C klasa – W202, W203, W204

Mercedes CLK – W208, W209

Mercedes ML – W163

Mercedes G – W463

Mercedes SLK – R170, R171

Mercedes SL – R129, R230

Mercedes SLR W199

Upotreba je bila u gotovo svim motorima, korištenim u Mercedes automobilima, od 1991. pa do 2005.,  uz napomenu da se 5 brzinski automatski mjenjač ugrađivao sve do 2012. godine u 4Matic i V12 modele.

Dizelski motori: 200 CDI, 220 CDI, 270 CDI, 320 CDI, 400 CDI i ostali

Benzinski motori: 160, 180, 200, 200 kompresor, 230, 230 kompresor, 240, 280, 300, 320, 350, 420, 430, 500, 600 i ostali.

Automatski mjenjač mercedes A klasa W168 ima oznaku 722.7

Automatski mjenjač mercedes A klasa W169 i B klasa W245 ima oznaku 722.8 – CVT vrsta mjenjača

Radno vrijeme servisa automatskih mjenjača:

pon-pet: 07-16 sati

subota: 07-14 sati

Vozilo je moguće ostaviti svaki dan do 19 sata uz prethodni dogovor.

Trnjanska cesta 90, Zagreb

(moguć popravak i za vozila izvan Zagreba)

Mob: 099/860-7778

Tel: 01/4852-571

Autoservis

Mercedes automatski mjenjač – popravak elektronike