Mercedes automatski mjenjač ne prebacuje brzine – ne šalta?

Mercedesovi automatski mjenači pokazali su se kvalitetnima i dugovječnim uz redovito održavanje ali i poneke sitne kvarove. Jedan od učestalijih kvarova na Mercedesovim automatskim getribama (722.6,  722.7, 722.8 i 722.9) je kvar u vidu ne prebacivanja brzina, tj. “getriba ne šalta” u više brzine.

Mercedes automatski mjenjac presjekIzvor

1. tipični kvar Mercedesovog automatskog 5G mjenjača

Simptomi kvara na Mercedes automatskom mjenjaču su sljedeći:

– Za vrijeme vožnje automatski mjenjač ne prebacuje brzine, već ostaje cijelo vrijeme u drugoj (2.) brzini

Računalo koje upravlja Mercedesovim automatskim mjenjačem je ušlo u mod sigurnog rada i onemogućilo je prebacivanje brzina u viši stupanj. Kako u D, tako i u R mjenjač je ostao u 2. brzini, kako bi mogli doći do servisa ili se maknuti sa ceste. Mnogi misle da je mjenjač u prvoj brzini, ali ustvari radi se o drugoj brzini.

– Nemogućnost prebacivanja iz D (Drive) u R (Reverse) bez gašenja motora

Prilikom paljenja motora i stavljanja ručice automatskog mjenjača u položaj R, događa se izražen trzaj. Isto se događa i prilikom prebacivanja u D, nakon prebacivanja u D, ručicu je moguće vratiti samo u N dok prebacivanje u R više nije moguće. Nakon gašenja vozila, ručicu je moguće prebaciti u R i P, ali će i dalje biti osjetno trzanje automatskog mjenjača.

– Na ekranu kontrolne table se ne prikazuje položaj ručice mjenjača (P,R,N,D kao i W ili S) ili je prikazano slovo “F”

Kvar ovog tipa manifestira se i na način da na komandnoj ploči nema oznake brzine niti moda mjenjača (getribe) ili je prikazano slovo “F” kod automatskog mjenjača Mercedesa A klase – W168. Razlog je taj, jer je glavno računalo izgubilo komunikaciju te se prebacilo u “safe mode” tj. mod sigurno rada, kako bi se spriječio veći kvar.

– Upaljena lampica motora (ponekad)

U nekim slučajevima se upali lampica motora, koja također obavještava vozača da se dogodio neki kvar. Greška koja se očita na dijagnostici je pogreška u komunikaciji između računala motora i računala automatskog mjenjača. Jedna od uobičajenih grešaka na dijagnostici je P1856.

Navedeni simptomi dolaze kumulativno, tj. pojave se sva tri simptoma odjednom. U samim počecima kvara, gašenje i paljenje motora će privremeno riješiti problem. No, ubrzo (par tjedana) će se kvar pojavljivati sve češće te će jedina opcija biti neodgodivi popravak.

Ukoliko imate navedene simptome kvara automatskog mjenjača, javite nam se na broj mobitela Mob: 092/377-2143

ili preko kontakt forme!

Elektronika automatskog mjenjača

2. tipični kvar Mercedesovog automatskog 5G/7G/CVT mjenjača

Drugi tipični kvar mjenjača često je vezan uz ne održavanje mjenjača te ima simptome slične kao i prvi tipični kvar:

– Automatski mjenjač ne želi prebaciti brzine, već ostaje u zadnjoj “aktivnoj” brzini

Usljed kvara, prilikom vožnje dolazi do pogrešne obrade parametara mjenjača i automatski mjenjač ulazi u mod sigurnog rada (safe mode). Gašenje i paljenje automobila može otkloniti kvar i na par dana, dok će se na kraju pogreška javljati sve češće. Također prilikom ubacivanja ručice u D ili R, automatski mjenjač trza.

– Nemogućnost prebacivanja u niže brzine s +/- oznakom, dok je ručica u položaju D (Drive)

Nakon što mjenjač uđe u mod sigurnog rada, neće biti moguće ručno birati brzine, pomičući ručicu lijevo ili desno. Na ekranu će cijelo vrijeme pisati D, umjesto željenih brzina 4, 3, 2 ili 1.

Kod Mercedesa A klase (W168) na kontrolnoj ploči se pojavljuje slovo “F”, te su prisutni problemi s prebacivanjem brzina, pokretanjem vozila s mjesta a u nekim slučajevima i problemi s paljenjem motora. Tipične greške koje se očitaju pomoću dijagnostike su: P1856, P1872, P1840, P1841, P1842, P1843, P1844, P1850, P1858, 2120, 2123.

Ova dva simptoma, javit će se zajedno te ih je bitno spomenuti prilikom opisivanja kvara.

Ukoliko imate navedene simptome kvara Mercedes automatskog mjenjača, javite nam se na broj mobitela Mob: 092/377-2143

ili preko kontakt forme!

 

Mercedes je ugrađivao 722.6 automatske mjenjače u sljedeće modele (wiki):

Mercedes S klasa – W140, W220, W221

Mercedes CL – C140, C215, C216

Mercedes E klasa – W210, W211, W212

Mercedes C klasa – W202, W203, W204

Mercedes CLK – W208, W209

Mercedes ML – W163

Mercedes G – W463

Mercedes SLK – R170, R171

Mercedes SL – R129, R230

Mercedes SLR W199

Upotreba je bila u gotovo svim motorima, korištenim u Mercedes automobilima, od 1991. pa do 2005.,  uz napomenu da se 5 brzinski automatski mjenjač ugrađivao sve do 2012. godine u 4Matic i V12 modele.

Dizelski motori: 200 CDI, 220 CDI, 270 CDI, 320 CDI, 400 CDI i ostali

Benzinski motori: 160, 180, 200, 200 kompresor, 230, 230 kompresor, 240, 280, 300, 320, 350, 420, 430, 500, 600 i ostali.

Automatski mjenjač mercedes A klasa W168 ima oznaku 722.7 (W5A180)

Automatski mjenjač mercedes A klasa W169 i B klasa W245 ima oznaku 722.8 – CVT vrsta mjenjača

 

Radno vrijeme autoservisa:

pon-pet: 08-16 sati

subota: 08-14 sati

Autocentar radi od 07-22 pa je moguće ostaviti vozilo za servis u tom razdoblju uz prethodni dogovor.

Trnjanska cesta 90, Zagreb

Mob: 092/377-2143

Tel: 01/4852-571

 

Autoservis

Mercedes automatski mjenjač – popravak elektronike